Κυριακή 21 Μαρτίου 2010

Yamaha Fazer - Ανεβαίνουν τα κυβικά

Είχα το FZ6 και το ευχαριστήθηκα, γρήγορο και παιχνιδιάρικο, ήρθε το νέο Fazer, ελπίζω να συνεχίσει την καλή πορεία του..........
Αποκάλυψη!
Επιτέλους, η Yamaha αποκάλυψε πλήρως τη νέα -ή μάλλον τις νέες αφού πρόκειται για δύο εκδόσεις- μοτοσυκλέτες της, FZ8 και Fazer8, που αφορούν τη γυμνή έκδοση και την έκδοση με μισό φαίρινγκ αντίστοιχα.
Μέχρι τώρα, το σταγονόμετρο του Iwata άφηνε να διαρρεύσουν μόνο ελάχιστες εικόνες, στην αρχή μόνο οι προβολείς και στη συνέχεια μία ολόκληρη φωτογραφία, αλλά πλέον βγήκαν στη δημοσιότητα τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά.
Όπως αναφέρουν οι άνθρωποι της Yamaha ήθελαν να ξεφύγουν από τις νόρμες των 1000 και 600 κυβικών για τις μοτοσυκλέτες δρόμου, που στην ουσία πρόκειται για κυβισμούς που επιτάσσουν οι κατηγορίες των supersport και των superbike. Επειδή όμως στον δρόμο οι κανονισμοί και οι συνθήκες των αγώνων δεν έχουν καμία απολύτως εφαρμογή, η Yamaha θέλησε να αποτάξει τα στερεότυπα και να κατασκευάσει αυτό που, κατά την άποψή της, χρειάζεται το κοινό. Πρόκειται δηλαδή για μια μοτοσυκλέτα που αντισταθμίζει την ιδιαιτερότητα των 600αριών να δουλεύουν μόνο στις υψηλές στροφές και την υπερβολική δύναμη των 1000.

Το βάρος στη μηχανολογική προσέγγιση του κινητήρα, δόθηκε στη γεμάτη περιοχή της μεσαίας κλίμακας των στροφών, που είναι και το πλέον χρήσιμο φάσμα στις πραγματικές συνθήκες. Ο κινητήρας των 779 κυβικών, αν και στα press kit της Yamaha δεν αναφέρεται πουθενά, είναι στην ουσία ο ίδιος κινητήρας με του FZ1 με διαφορετική διάμετρο εμβόλου, αλλά με την ίδια διαδρομή (68 x 53,6). Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι το διαφορετικό μήκος των εισαγωγών που ξεκινούν από το φιλτροκούτι, καθώς για τους κυλίνδρους 1 και 4 είναι 125 χιλιοστά, ενώ για τους 2 και 3 είναι 150 χιλιοστά, με στόχο την βελτιστοποίηση της ροπής σε ένα ευρύ φάσμα στροφών. Αρχιτεκτονικά δεν υπάρχει καμία αλλαγή σε δομικά στοιχεία, ενώ το ίδιο είναι και το αλουμινένιο πλαίσιο των δύο δοκών με τον κινητήρα ως ενεργό μέρος του, το οποίο διατηρεί και τα ίδια χαρακτηριστικά, όπως το μεταξόνιο (1460mm), το ίχνος (109mm) και τη γωνία κάστερ (25º).

Ακριβώς ίδιες είναι και οι διαδρομές των αναρτήσεων στα 130 χιλιοστά, αλλά είναι διαφορετικό το χρώμα της επίστρωσης στα χρυσό ανεστραμμένο πηρούνι του FZ8, ενώ διαφορετική είναι και η διάμετρος του πίσω δισκόφρενου που έφτασε στα 267mm από τα 245 του FZ1. Οι μπροστινές δαγκάνες είναι επίσης μονομπλόκ, όπως και στο μεγάλο αδερφάκι του λίτρου, ενώ το ύψος της σέλας παρέμεινε, φυσιολογικά κι αυτό, στα 815 χιλιοστά, προσφέροντας μια εξαιρετικά βολική λύση για μια μεγάλη γκάμα ύψους αναβατών.
Η απόδοση του τετρακύλινδρου εν σειρά είναι 106 ίπποι στις 10.000 στροφές, με ροπή 8,4 χιλιογραμμόμετρα στις 8.000 αντίστοιχα, ενώ φυσικά πληροί τις προδιαγραφές Euro3, χάρη στον καταλύτη και στον αισθητήρα οξυγόνου που διαθέτει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου